Snodd text för inspiration


Frakt

Alla varor inom Sverige skickas via Postnords ”My Pack Home Small”, vilket är spårbart och levereras antingen till din dörr eller till närmaste postkontor. Det aktuella fasta fraktpriset är 79 kr.

Internationella beställningar skickas med Postnord spårbart med spårningsnummer och det aktuella fasta priset är 125 kr.

Yael & the bags ansvarar inte för förlust av föremål vid frakt eller om föremålet har spårning men inte hittas av mottagaren. När en vara har lämnat vår anläggning är den i händerna på Postnord och alla efterföljande åtgärder måste vidtas med lokala postanläggningar.

Ej uthämtade paket

Om ett levererat paket inte hämtas ut på grund av felaktig adress/oupphämtat osv. förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift som täcker hela fraktkostnaden samt eventuella tilläggsböter och behandlingsavgifter. Ej uthämtade paket omfattas normalt inte av rättigheten att returnera varor.

Alla färdigtillverkade produkter skickas inom 5 arbetsdagar efter inköpet. Specialbeställda varor tar 2-6 veckor att tillverka och skickas därefter inom 7 arbetsdagar efter färdigställande.


Returer och återbetalning

Om du önskar göra en retur, vänligen skicka mig ett e-mail till info@yaelandthebags.com med ditt namn, adress, e-mailadress, ordernummer och specificera vilken/vilka produkter returen gäller för.

Du har 14 dagar på dig att kontakta mig för att göra en retur efter att du har mottagit din order.

Endast oanvända och oskadade varor accepteras vid retur.

Skicka tillbaka produkterna inom 7 dagar från datumet för anmälan.

Du ansvarar för eventuella skador som uppstår vid returfrakten. Jag rekommenderar därför att du skickar tillbaka produkterna väl förpackade, i gott skick och i deras ursprungliga förpackning.

Om möjligt, ange en spårningsnummer för returfrakten.

Om en retur hanteras internationellt, märk paketet som ”RETURNED GOODS” för att undvika tullavgifter. Jag är inte ansvarig för några avgifter som tas ut på paket som returneras av tull.

Om inget annat har avtalats, kommer återbetalningen att behandlas genom samma betalningsmetod som du använde för att göra ditt ursprungliga köp.

Om produkten är använd eller skadad, förbehåller jag mig rätten att dra av eventuell nedskrivning av värdet vid återbetalningen av produkten.


När ångerrätten inte gäller

Det finns undantag då ångerrätten inte gäller.

Exempel på varor och tjänster som ångerrätten inte gäller:

  • En tjänst som har fullgjorts och konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel, till exempel familjefoton.
  • Reparationstjänster som sker på konsumentens initiativ och då konsumenten uttryckligen har begärt att reparationstjänsten utförs under ångerfristen. Konsumenten behöver dock inte uttryckligen ha bekräftat att ångerrätt saknas.